Käyttöehdot
1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen
Näitä sopimusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan Jyväskylän Aarre Oy:n (”bebelle”) verkkosivujen www.bebelle.fi (”Verkkokauppa”) välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan bebelle ja asiakkaan (”Asiakas”) välillä.
Verkkokaupan käyttäjän (”Käyttäjä”) tulee tutustua huolellisesti näihin Ehtoihin ennen Verkkokaupan käyttöä. Ehtoja sovelletaan kaikkiin käyttäjän toimiin Verkkokaupassa.
Sopimuskumppanisi kaikissa Verkkokaupassa toteutetuissa ostotapahtumissa on Jyväskylän Aarre Oy:
Jyväskylän Aarre Oy
Y-tunnus: 2677359-7
Kotipaikka: Helsinki
Osoite: Pohjoisranta 2 F 18
Postinumero: 00170
Asiakaspalvelu: bebellesecondhand@gmail.com
bebellellä on oikeus päivittää näitä Ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä Ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty uusien Ehtojen voimaantulopäivän jälkeen. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä Ehdot ja sitoutuu noudattamaan Ehtoja kokonaisuudessaan ja hyväksyy samalla henkilötietojensa ja evästeiden käytön bebellen tietosuoja- ja evästesääntöjen mukaisesti.
Huomaa, että sinulla saattaa olla näissä Ehdoissa määritettyjen oikeuksien lisäksi muita sovellettavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia, jotka voivat vaihdella maakohtaisesti.
Näissä Ehdoissa puhuttaessa tuotteesta (”Tuote”), tarkoitetaan Verkkokaupassa saatavilla olevaa tai Verkkokaupasta tilattua tuotetta.
2. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on pysyvä toimitusosoite sekä toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Verkkokaupan toimitusalueelle.
Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä bebellelle. Asiakkaan täytyy olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.
Voidaksesi tilata Verkkokaupasta, Asiakkaan täytyy ilmoittaa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.
Tuotteiden palauttamisesta on lisätietoja kohdassa Peruuttamisoikeus.
Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan (”Asiakastili”) tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä bebelleen, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa on joutuneet kolmannen osapuolen haltuun tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. bebellellä on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset, mikäli bebelle havaitsee väärinkäyttöä Asiakastilillä.
Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Henkilötietoja ja maksutietoja käsitellään salattua yhteyttä käyttäen.
3. Asiakas ja kuluttajansuoja
Kuluttaja-asiakkaan ja bebellen välisessä asiakassuhteessa noudatetaan näiden Ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.
4. Tuotetiedot ja Tuotteiden saatavuus
bebelle pyrkii siihen, että Verkkokaupassa on ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteesta ja saatavuudesta, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä.
Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut järjestelmän Asiakkaalle ilmoittamasta saldomäärästä huolimatta, bebelle ilmoittaa tästä viivytyksettä Asiakkaalle hänen ilmoittamia yhteystietoja käyttäen, ensisijaisesti sähköpostitse.
bebellellä on oikeus harkintansa mukaan päivittää Tuotteiden kuvauksia milloin tahansa ennalta ilmoittamatta.
bebelle pyrkii parhaansa mukaan varmistamaan, että Tuotteet esitetään Verkkokaupassa mahdollisimman oikeissa väreissä ja todenmukaisina. Tuotekuvat pyritään esittämään todenmukaisina, mutta esimerkiksi vuorimateriaalin, neppareiden tai nauhojen väri saattaa poiketa Asiakkaalle myytävästä Tuotteesta, mutta vain siinä tapauksessa, ettei se oleellisesti vaikuta Tuotteen ulkonäköön. Teemme kaikkemme, jotta tuotekuvat mahdollisimman hyvin vastaisivat todellisia tuotteita ja niiden sävyjä. Emme kuitenkaan voi taata, että tuotteiden sävyt ovat todenmukaiset kaikilla näyttöasetuksilla.
5. Hinnat ja verot
Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan Verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Kaikki Verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat tuotteiden täysiä hintoja. Hinnat sisältävät arvonlisäveron tai muut tilausmaassa sovellettavat verot. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät kassalla kun Asiakas valitsee toimitustavan. bebelle pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin kuitenkin siten, että mahdolliset muutokset koskevat vain muutosten voimaantulon jälkeen tehtäviä tilauksia. Hinnat esitetään euroina. Verkkokaupassamme myytävät tuotteet ovat käytettyjä, joten sovellamme kaupankäynnissä marginaaliverotusta (alv 0%, käytetyt tuotteet.)
bebelle pidättää oikeuden perua Asiakkaan tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe tilatussa Tuotteessa. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä Verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että Tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos Tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
6. Toimituskulut ja -tavat
bebelle toimittaa Tuotteet mahdollisimman pian tilauksen vastaanotettuaan. Tähän menee n. 2-3 arkipäivää, mutta kiireellisinä aikoina korkeintaan 10 arkipäivää. Kiireellisiä aikoja ovat esimerkiksi erilaiset kampanjat.
bebelle toimittaa tilaukset Suomeen käyttämällä Postin, Matkahuollon ja DB Schenkerin pakettipalveluita.
Asiakkaan tulee huomioida pakettien säilytysajat noutopisteessä. Mikäli pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä, palautuu paketti takaisin bebellelle. Noutamattomasta lähetyksestä bebelle veloittaa Asiakkaalta 10€/tilaus, joka kattaa toimituskulut ja muut bebellelle aiheutuneet kulut.
Suomeen tilatessa, toimituskulut ovat Matkahuollon, Postin tai DB Schenkerin noutopisteeseen toimittaessa noin 6 euroa.
7. Maksutavat
Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi bebelle Verkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapa vaihtoehtoja:
- Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard, Visa Electron)
- Verkkopankit
- Lasku (Klarna)
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajina toimivat Klarna Bank AB yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Maksutapojen tarjoajat ovat kolmansia osapuolia, joiden kanssa bebelle on solminut yhteistyösopimukset. Asiakas syöttää itse kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla. Tietoliikenneyhteyksissä bebelle käyttää salattua SSL -yhteyttä.
Luottokorttimaksut
Maksukortilla maksaminen Verkkokaupassa on vaivatonta ja turvallista. bebellellä ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta Verkkokaupan tietojärjestelmään. Hyväksymme Verkkokaupassamme Visa, MasterCard ja AMEX -maksukortit. Huomioi maksukorttisi turvaraja verkko-ostoksia varten. Voit tarkistaa ja muokata sitä omassa verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa SLL -verkkoyhteydessä.
Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Korttimaksamisen Verkkokaupassa tarjoaa Klarna Bank AB, joka näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää Asiakkaan maksaman korttimaksun bebellelle.
Tiliotteella ja korttilaskulla maksun saajana näkyy Klarna Bank AB, joka välittää maksun kauppiaalle. Klarna Bank AB:lla on maksulaitoksen toimilupa. Ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä ensisijaisesti bebellen asiakaspalveluun.
Verkkopankit
Asiakas voi maksaa ostoksensa verkkomaksupainikkeilla. Kun Asiakas käyttää maksutapana verkkopankkia, Asiakas siirtyy Verkkokaupan sivuilta hetkeksi oman pankkinsa verkkopankkiin tai bebellen yhteistyökumppanin Klarna Bank AB:n verkkopalveluun ja maksaa valitsemansa tuotteet suoraan omalta tililtään. Maksutapahtuman näet omalta tiliotteeltasi ja maksunsaajana tiliotteella näkyy Klarna Bank AB, joka välittää maksun.
Lasku/erämaksu/tililuotto
Asiakkailla on myös mahdollisuus maksaa ostoksensa laskulla tai tililuotolla. Lasku ja tililuotto tarjotaan yhteistyössä Klarna Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, vastaanotat tuotteet ennen niiden maksamista. Voit maksaa laskun kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin solmimalla tililuottosopimuksen yhteistyökumppanimme kanssa.
8. Peruuttamisoikeus
Verkkokaupassa tapahtuva myynti on kuluttajasuojalainsäädännön tarkoittamaa etämyyntiä. Jos Asiakas haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on tehtävä palautusilmoitus 14 vrk kuluessa Tuotteiden vastaanottamisesta. Palautusilmoitus tulee tehdä www-sivullamme löytyvän lomakkeen kautta (Info > Palautus > Palautuslomake). Palautettavat tuotteet tulee tämän jälkeen viipymättä lähettää bebellelle, viimeistään 14 vrk kuluessa.
Kun Asiakas peruuttaa Verkkokaupassa tekemänsä tilauksen, ja ellei toisin ole sovittu, bebelle palauttaa tästä maksetun suorituksen käyttämällä sitä maksutapaa, jota Asiakas on itse käyttänyt alkuperäisessä ostotapahtumassa. bebelle palauttaa viipymättä palautettavan summan käsiteltyään asiakaspalautuksen, kuitenkin viimeistään 14vrk kuluessa vastaanotettuaan tuotteet. Palautus ei kata asiakkaan valitsemasta muusta kuin bebellen tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimituksesta aiheutuvia lisäkuluja. Mikäli tuote on sen käytön johdosta tullut myyntikelvottomaksi, Asiakas vastaa tuotteen koko arvosta ja, mikäli asiakas haluaa, että tuote lähetetään hänelle uudelleen, tästä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.
Asiakkaalla on velvollisuus käsitellä Tuotteita huolella ja pakata Tuote niin ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Palautettava lähetys tulee jättää Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimipisteeseen ja Asiakkaan tulee varmistua palautuskuitin saamisesta. Lähetystä ei voi palauttaa kirjelaatikkoon.
Palautuskustannus on noin 6 euroa/lähetys.
Peruuttaminen Suomesta
Palautus Postin kautta:
Asiakas saa meiltä Postin Helposti-koodin, joka laitetaan palautuspaketin päälle. Muista poistaa lähetystarra! Asiakas voi jättää paketin joko pakettiautomaattiin tai Postin toimipaikkaan.
bebellen osoite:
bebelle
Mäkelänkatu 97 A 10
00610 HELSINKI
Palautus Matkahuollon kautta:
Matkahuollon lähetyksissä on käytössä myös aktivointikoodi (vrt. Postin Helposti-koodi), jonka avulla palautuksia voi tehdä. Asiakas saa meiltä aktivointikoodin, joka laitetaan palautuspaketin päälle. Asiakas toimittaa paketin lähimpään Matkahuollon pisteeseen.
Palautus DB Schenkerin kautta:
Asiakas saa meiltä palautuspakettikortin. Asiakas tulostaa pakettikortin, kiinnittää sen pakettiin ja toimittaa lähimpään lähetyspisteeseen.
9. Toimituksen tai Tuotteiden virheet
Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.
bebelle vastaa toimituksen ja toimitettujen Tuotteiden virheistä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos Asiakkaan vastaanottamat Tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilausta, Asiakkaan tulee ottaa viivytyksettä yhteys bebellen asiakaspalveluun (bebellesecondhand@gmail.com).
Mikäli bebelle on toimittanut Tuotteen, joka ei vastaa tilausta, bebelle pyrkii ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla Asiakkaalle oikean Tuotteen ja Asiakas palauttaa väärin toimitetun Tuotteen takaisin bebellelle maksutta.
Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, bebelle kehottaa Asiakkaan olemaan ottamatta vastaan lähetystä ja olemaan asiasta yhteydessä bebellen asiakaspalveluun.
Mikäli Asiakas havaitsee Tuotteessa sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisen virheen, voi Asiakas halutessaan tehdä bebellelle tätä koskevan reklamaation.
Mikäli reklamaatio johtaa Tuotteen lähettämiseen bebellelle, bebelle vastaa tästä lähetyksestä aiheutuneista kuljetuskustannuksista. Jos tuote on otettu käyttöön, tulee asiakkaan tulee lähettää tuote pestynä.
Kun reklamaation kohteena ollut Tuote on palautettu ja reklamaatio on todettu aiheelliseksi, bebelle maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. bebelle pyrkii tekemään suorituksen kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa päivästä, jolloin bebelle on vastaanottanut reklamaation kohteena olevan Tuotteen. Mikäli reklamaation johdosta palautettu Tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti virheellinen, bebelle voi hylätä reklamaation ja Asiakkaalta voidaan tällöin periä tuotteen palautuksesta Asiakkaalle aiheutuvat kuljetuskulut.
Tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan, mikäli Tuotteessa on virhe.
Nämä Ehdot eivät rajoita Asiakkaan sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksia eikä elinkeinonharjoittajan lakisääteistä tuotevirheisiin sovellettavaa virhevastuuta mukaan lukien oikeutta vaatia virheen korjaamista tai tuotteen korvaamista uudella.
10. Linkit ulkopuolisille sivuille
Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille tai palveluihin. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa bebelleen, ei bebelle voi vaikuttaa näihin linkitettyihin sivustoihin tai palveluihin, joilla kaikilla on omat erilliset, bebellestä riippumattomat käyttöehtonsa ja/tai tietosuoja- ja tiedonkeruukäytäntönsä. Nämä linkitetyt verkkosivustot ja palvelut tarjotaan vain käytön tueksi ja Asiakas käyttää niitä omalla vastuullaan.
11. Pätevyys
Jos jokin näiden Ehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta millään tavoin muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen.
12. Ylivoimainen este
Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, bebelle ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin bebelle ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, bebelle ilmoittaa siitä Asiakkaalle. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden (2) kuukauden ajan, sekä Asiakkaalla että bebellellä on oikeus keskeyttää Verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.
13. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen
Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
Kaikki näihin Ehtoihin tai Verkkokauppaan ja siellä tapahtuviin ostoksiin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla bebellen ja Asiakkaan välillä. Mikäli Asiakas ei ole tyytyväinen erimielisyyden ratkaisuun, on Asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan sekä sen jälkeen pyytää kuluttajariitalautakuntaa esittämään ratkaisua.
Erimielisyystilanteissa bebelle pyrkii noudattamaan Suomen kansallisen kuluttajavalituslautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.
Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa riita ratkaistavaksi Helsingin käräjäoikeuteen tai oman kotipaikkansa ensimmäisen asteen tuomioistuimeen.